Tävling hos Pyssloteket!

9 Apr

Hos Pyssloteket pågår fram till den 20:e april en fjäderfestival!

Eftersom jag just nu lider av både extremt dålig fantasi och dessutom en elak förkylning så fungerar tävlingsdeltagandet på två sätt… min fantasi får sig en spark i baken och tiden går lite fortare. För den som inte hunnit göra mitt misstag så kan jag bara tala om att OM man vill pyssla när man är förkyld så är det inte en helt dum idé att undvika fjädrar… eller iaf att nysa när du handhar dem. På riktigt.. jag har hittat fjädrar/delar av fjädrar hela eftermiddagen…

Oh well.. mitt bidrag.. Vid ett besök nyligen på Pyssloteket fick jag syn på den här torson.. fick genast idén att klä den med en del av den tidning jag släpade hem från Paris! Först fick allt ett tunt lager vit akrylfärg, sedan limmade jag fast tidningspappret med studio multimedium glossy, försökte att inte få något ovanpå pappret för jag ville ha en matt effekt.. det gick sådär när jag kom runt bysten så då gav jag upp den tanken och allt fick ett supertunt lager gesso efteråt istället.


Innan jag började limma på tidningspappret limmade jag ihop några pappersbitar med varandra på min skrivbordsyta… på det pappret stämplade jag med en Paris influerad stämpel från Tim Holtz.

Ett halsband byggdes upp med hjälp av grejor från Tim Holtz..

Vingarna köpte jag också hos Pyssloteket och de fick först ett lager med crackle paint, picket fence över sig. Fjädrarna är sedan limmade ovanpå. Jag valde att varva ljusa och mörja fjädrar för att få lite mer liv i min ängel. (haha).

Slutligen placeringen.. den är inte stor men fyller sin plats på hyllan ovanför vår TV. Sprid nu lite tur och lycka! 🙂

Hoppas ni gillade den!

Ha det gott!

//Malin

2 svar to “Tävling hos Pyssloteket!”

  1. Veronica 9 april, 2011 den 05:59 #

    Men herregud va snygg! En sån vill jag också ha!
    Tack snälla för din kommentar hos mig, blev jätteglad.
    Vi säger så här: nästa gång det är pysselträff, kan inte vi sitta ihop då? Blir jättebra tycker jag!

    (tänkte på dig när du hade det jobbigt. hoppas det är lite bättre nu? skickar dig en stoooooor kram!)

    //Veronica

    • pysselmalin 9 april, 2011 den 06:05 #

      Tack vad glad jag blir! Rösta på mig i Pysslotekets blogg sen då! 😉

      Ja det tycker jag absolut vi ska göra! Livet är lite lättare nu, det går ju vidare liksom. Man åker med ett tag och plötsligt känns det lite lättare. 🙂
      Hoppas livet är snällare mot dig med nu!

Kommentera

