Spending time in Paris…

6 Jun

Scrapgalen har en utmaning under juni månad som går ut på att följa en skiss och skapa ett kort eller en LO. Skissen talade till mig så jag skapade såklart. 😉

Fotot är taget av min sambo inne på Musée de´Orsay under en tidigare resa till Paris, innan vi träffades. Jag älskar det här fotot och vi har en betydligt större version i ram på väggen i hallen. När jag såg de runda formerna på skissen tänkte jag direkt på det här fotot och denna die från Tim Holtz!

Jag sprayade först med glimmer mist över en mask med samma motiv, inkade lite i  kanterna med distressfärgerna  Tea Dye och Weathered Wood. Klockan består av sticky back canvas som jag fäst på kartong innan jag stansade ut den. Själva klockan inkade jag lite med Tea Dye och Weatered Wood medan visarna fick sig en omgång med Back Soot.

Klockan uppe till vänster klippte jag ur ett mönsterpapper jag hittade i mina gömmor!

Titeln anspelar lite på alla klockor… ”Spending time in Paris”.. Det turkosblå alfabetet har jag köpt på Pyssloteket!

Ha det gott!

/Malin

 

Kommentera

