Gamla grannfarbrorn!

17 Jun

Han är sååå snäll och kommer med växter, plantor och grönsaker i tid och otid! Erbjuder sig att köra iväg vårt trädgårdsavfall med sin släpkärra. Han är över 80 så där nånstans satte vi ner foten….hårt. 😉

Han har iaf lyckats med konststycket att stupa i backen med cykeln… skrapade sönder höger armbåge, knä, spräckte höger ögonbryn, krossade glasögonen och slog SAMTLIGA fingrar på höger hand ur led… jag visste inte ens att det gick. Hur som helst. Det om något kvalificerar till lite choklad och omtanke.

Glad blev han, även om han inte ”har tid” med det här just nu, mitt i odlingssäsongen och allt! 🙂

 

/Malin

2 svar to “Gamla grannfarbrorn!”

  1. pysselmalin 19 juni, 2011 den 08:56 #

    Tack ska du ha! Då ska jag kika in hos Mollys! Jag har sett den där ostduken massor i en norsk blogg men inte vetat vad det heter. Liiite glad jag är nu då! ;D Stal en rulle gles gasbinda från jobbet men den går inte att färga in, det fäster inte av någon anledning!

  2. Päivi 19 juni, 2011 den 08:48 #

    Hej!
    Åh vad mycket fint du har här. Jättekul att kika runt i din blogg.

    Du, ostduk kan man köpa hos Mollys scrapbooking. Sen är faktiskt sterila kompresser från apoteket väldigt likt :o) Det har jag använt i tidigare på en layout och funkade bra det också. Ostduken kanske något glesare och ”mjukare”.

Kommentera

