Korsett efter sommarens grillkvällar?

2 Sep

Igår visade jag denna hos Pyssloteket!

Mallen finns att köpa här. Superrolig att göra, men väldigt pilligt. Den kommer helt klart att uppskattas när man ger bort den också!

Till mallen medföljer också en mall för själva boxen som korsetten står i! Det är nog bra om man använder ett lite kraftigare papper än vad jag gjorde på själva korsetten men jag ville ha det enfärgade och så glittrade det så fint..

Boxen i sig dekorerade jag med blommor, metalldekos och en liten spegel.

Närbild på korsetten. Klippte till två bitar av sidenband och fäste med med hjärtbraden som var med i mitt DT-kit.

Korsettsnörningen i bak såklart… här syns det tydligt att ett kraftigare papper är att föredra! Men det kommer bli flera sånahär!

 

Materiallista:

Cardstock

Designark från Bo Bunny

Tunt grönt papper

Band och Spets

Blommor

Spegelmosaik

Metalldekorationer

/Malin

Kommentera

