Mamma fyllde år..

13 Okt

Min mammaa fyller år den 1 oktober och pappa den 10:e… vi brukar alltid slå ihop deras firande och åka dit nån helg. Förra helgen var det dags att fira dem.

Knåpade ihop enkla kort till dem båda, tänkte visa mammas idag!

Jag har tagit en chipboardbokstav som är lämplig för hennes namn. I det här fallet Å… eftersom Å inte fanns fick det bli A med en stor brad! =) Först grundade jag med gesso men det borde funka lika bra med akrylfärg. Ovanpå det 4 lager (minst) med UTEE. Här i färgen vitt. Jag kladdade sedan ner allting med en embossingdyna igen och penslade över perfect pearls. Här kan man ju välja andra färger eller blanda flera olika. Jag valde något neutralt.

Sedan är det dags att värma allt igen och stämpla i det. Jag valde en textstämpel från Tim Holtz som jag färgat in med en gulddyna. Stämpla rakt ner och försök att inte gnida omkring stämpeln…

Resultatet blir ganska läckert. Lite svårt att få med perfect pearlen på bild med effekten finns där. Ni får lita på mig. 🙂

 

I morgon kommer pappas kort… 😉

 

/Malin

Kommentera

