Den som väntar på något gott…

1 Jan

Orken är inte riktigt vad den brukar vara numera men igår fick jag och SofiaH nått infall och utmanade varandra att skapa en LO sista dagen på året och blogga den idag! Eftersom vi båda var hemma och tog det lugnt bara så kändes det som en bra idé…  Strax därefter slog den stora tröttheten till men när jag väl fick fingrarna ur så blev det inte mindre än TRE layouter! Det från en som nästan alltid gör kort…  Tänkte visa en idag, en i morgon och en tredje först på torsdag… den är nämligen skapad med DT-material och jag tänkte visa den i Pysslotekets blogg först!

De här pappren köpte jag på Pyssloteket i förra veckan. De talade till mig på en gång och jag visste precis vilka fotografier jag skulle scrappa! Fotot föreställar min mammas morfar Harry. Han dog när jag var varaa 1,5 så jag har inga egna minnen av honom men släktingar har pratat om honom mycket!

Klockan är utstansad i sticky back canvas och jag har byggt med lite stämplar från ett Tim Holtz kit som jag tyckte passade.

Texten ”vi lever så länge vi finns i någons minne” tyckte jag var så fantastiskt fin när jag ramlade över den i Pojjos blogg häromdagen så jag bestämde mig för att knycka den!  Texten har jag skrivit ut från datorn med typpsnittet travelling typewriter och sedan limmat fast på vimplar utstansade med timpan die. Den lilla skylten är utstansad med movers and shapers die från Timpan.

Bokstäverna kommer från något gammalt kit och fick ett lager glossy accents över sig.

Lite blommor måste få vara med… kan inte låta bli. Blommorna hade en ganska ljust rosa nyans men fick sig en omgång med distressdynan aged mahogny för att smälta in bättre.

I morgon kommer en LO till!  Chockerande va! 🙂

Ha nu ett fantastiskt 2012!

2 svar to “Den som väntar på något gott…”

  1. Annika E 1 januari, 2012 den 05:04 #

    Jättefin!!

  2. sofiahsblogg 1 januari, 2012 den 04:47 #

    Snyggt! Rofylld liksom 🙂 Och välarbetad som vanligt!!

Kommentera

