Bröllop!

20 Jan

Tidigt i höstas kom en kollega till mig med andan i halsen….”jag måste beställa ett bröllopskort av dig, så du hinner innan du ska vara mammaledig!!”…. Det här var augusti eller september och bebisarna är beräknade i februari. 😉

Jag försökte förklara att jag inte ska dö utan finns kvar även om jag inte är på jobbet, bröllopet är hur som helst först juli 2012. Men bråttom bråttom var det!  Kortet är klart och levererat till beställaren, hoppas mottagaren gillar det när det är dags och att de får ett härligt bröllop! =)

Kortet skulle gå i vitt och svagt rosa. Jag valde ett vitt cardstock, en lite naturfärgad nyans på insidan för att bryta av lite. Metallicpappret är köpt på pyssloteket och finns i a4 format i lite olika varianter. Stämpeln hade min kollega själv sett på Pysslotekets hemsida och frågade mig om jag kunde använda den. Tur man redan hade köpt den då! 😉

Stansade ut bokstäverna i samma vita cardstock och gav dem ett lager med crackle accents.

Pluttar med paper pen – creme runt kanterna för extra detaljer. Lite blandade blommor, körsbärsblommor, vita rosor och vita rosknoppar. De vita rosorna inkade jag lite lätt med en distressdyna.

Jag gillar att snurra till skaftet på en eller ett par av blommorna för att få lite mer liv! Den lilla grenen är utstansad med en punch från Marta Stewart men liknande finns från bla McGill.

 

Insidan. Jag stansade ut cirklen där texten är skriven i förväg. En annan kollega som skriver snyggt har fyllt i texten. Jag monterade den bara i kortet sedan ihop med lite mer kvistar.

Jag blev nöjd med det här kortet!

 

Ha det gott!

/Malin

Kommentera

