Min kalender för 2012…

26 Jan

.. köpte jag på Apoteket (!) av alla ställen. Den hade små kloka avsnitt med må-bra-tips som jag fastnade för. Som en bonus upptäckte jag när jag kom hem att fram och baksida består av plastfickor så det var ju plättlätt att byta ut innehållet i dem! (ska nog göra fyra olika så man lätt kan byta när man börjar tröttna lite!)

Jag släppte loss med gesso, stämplar och mister. Distresser, dekorationer och inka gold i nya läckra nyanser! Såhär blev det!

Ber om ursäkt för dåliga bilder. Iphone är bra till mycket. Fotografera är inte en av de sakerna….. Jag började med att smeta ut gesso lite planlöst och stämpla i det. Lät det torka. Sen har jag sprayat i omgångar med glimmer mist, duttat med distresser och stämplat. Försökte att inte tänka alls. Bara göra.

Metallramen med 2012 kommer från Tim Holtz.

Närbild på tegelväggen som jag stämplat…

Mer närbilder….

Fågeln är i trä och inköpt på Pyssloteket. Den har fått två olika nyanser av Inka Gold över på sig! Steel Blue och Lava Green.  Jag har också gnidit lite lätt med Inka Gold Silver över tegelstenarna bakom fågeln.

En baksida jag gjorde först…. bara glimmer mist och stämplar. Tanken var att bygga upp en afrikansk känsla….

Hoppas ni gillar den!

 

/Malin

 

 

7 svar to “Min kalender för 2012…”

  1. MezzaNotte 4 februari, 2012 den 12:27 #

    Bara sååå snyggt! Inka golden verkar ju bli hur snyggt som helst!
    Kram Katja

  2. Erika Strömberg 3 februari, 2012 den 12:07 #

    Apoteket! Here I come! Hoppas att de har kvar av kalendern, den verkar ju toppen!
    Du fick verkligen till din jättesnyggt!

  3. pysselmalin 29 januari, 2012 den 05:10 #

    Tack vad gulliga ni är!

  4. Linda Citronlime 29 januari, 2012 den 05:09 #

    Sååå himla snygg kalender!!!! *tokgillar*

  5. Angelica 27 januari, 2012 den 09:37 #

    Jätteläckert, gillar verkligen strukturen!!
    SUPERSNYGG!!!
    Ha det bra!

  6. Carina 26 januari, 2012 den 04:46 #

    Så läcker 🙂

  7. Annika E 26 januari, 2012 den 09:46 #

    Men åh så läckert! Supersnyggt!

Kommentera

