Fint minne..

5 Apr

.. jag har tidigare bloggat lite om min mormor och hur oerhört mycket hon har betytt för mig och fortfarande gör! Tyvärr så har Alzheimers sjukdom gjort att hon inte längre är min mormor som jag minns henne. Något hon alltid har drömt om är tvillingar, så det var självklart för mig att åka dit med barnen så hon fick träffa dem.

Det var så underbart att se, hur självklart hon lyfte upp dem, höll dem, klappade i rumpan och rapade, pratade med dem och gullade med små fingrar. Samtidigt gör det så vansinnigt ont att hon inte kommer minnas det, att hon inte kan vara en del i deras liv på det sätt jag så gärna vill. Men jag fick ett fint minne. Många fina bilder. Jag får vara nöjd med det.

Helt underbara papper från MME, Follow your heart/Be amazing… Blommor och dekorationer från Prima och BoBunny.

Metallplaketten har jag köpt på en mässa. Den låg bara i en klar zip-påse och jag har ingen aning om varifrån den kommer tyvärr… Någon som vet?

Älskade mormor, älskade Freja. Jag önskar så ni fick lära känna varann på riktigt!

/Malin

Kommentera

