En liten notering – för pyssloteket!

2 Jun

Jag vet inte hur det är med er men jag måste ha anteckningspapper på mitt skrivbord… där klottrar jag allt från recept, viktiga kom ihåg och bara klotter om jag pratar i telefon..

På det stora varuhuset där man själv får bygga ihop det man köper så hittade jag avlånga anteckningsblock med papper i tre olika färger. Rätt trista i sig själva men billiga så jag såg möjligheten att själv skapa en snygg utsida. En unik utsida…

Pappret kommer från KaiserCraft och kollektionen These Days. Mjuka fina färgtoner som passar ihop med det mesta. =)

De kloka orden är en stämpel från Dyan Reaveley… finns flera olika ark med stämplar i butiken! En del roliga, andra kloka!

Fjärilen är gjorde enligt Kamillas tutorial som jag länkade till i inlägget den 15:e maj. Så himla lätt att göra egna dekorationer i det papper man jobbar med så de passar in perfekt! Rosor och körsbärsblommor finns i mängder med färger!

Och såhär ser det ut inuti.. blocket bläddras på längden och passar perfekt  som block till inköpslistor! =)

Jag bjuder också på ett kort som är tillverkat enligt den teknik Anna visade i sin tutorial i tisdags! Jag har använt den lilla 6*6 masken med moln och istället för pensel så har jag använt en spatel för att smeta ut ett ganska tjockt lager med modelingpaste på mitt kort.

Jag penslade med lite svart akrylfärg för att få ett lite skitigt utseende.. sedan gick jag loss med Inka Gold i två olika nyanser på moln och bakgrunden. En fjäril, blommor, en banner utstansad med die från Tim Holtz och lite paperpen pluttar som dekorationer. Ordet grattis på bannern kommer från ett minialfabet som finns i butiken!

Materiallista:

cardstock

mönsterpapper från KaiserCraft – These Days

blommor

fjädrar

fjärilstans från Martha Stewart (finns i butiken!)

bling

pärlfloss

spets

stämpelark från Dyan Reaveley (finns i butiken!)

paper pen

modelingpaste (finns i butiken!)

inka gold

Ha det gott!

/Malin

Kommentera

