Min pysselhörna!

30 Sep

Hej!
Idag tänkte jag visa hur min pysselhörna ser ut! Jag är en av de lyckligt förunnade som har gott om plats för min hobby, även om jag får husera i källaren. 😉

Som de allra flesta vet samlar man ju på sig en del saker, förvaring är mycket viktigt för att det ska fungera när man håller på pysslar. Det ska vara lätt att få överblick över vad man har och framförallt VAR man har det…. 😉

Jag tycker jag har lyckats få till en bra förvaring, bra överblick och massor med plats. 😉

Först en överblick på hörnan.

20120930-130635.jpg

Sen en närbild på sekretären som jag fyndade på blocket och målade vit för flera år sedan. Se stora lådorna ner mot golvet som man ser på översiktsbilderna rymmer massor. Där förvarar jag extra tejp, kartong, overheadfilm, krympplats, cellofanpåsar etc. Sånt jag inte använder så ofta. I de mindre lådorna ovanför arbetsytan förvarar jag sånt som används mycket.
20120930-130649.jpg

Mina distressdynor. Alla får tyvärr inte plats så några står vid sidan av. Hyllan är en cd-hylla från Ikea som inte saluförs längre. Målad vit. Samma sak med de små byråarna som heter moppe.
I den smala pärmen sitter mina tunna dies på magneters i plastflaskor med zip-lock öppning. Tjockare dies från timpan står i den vita lådan, några vid sidan av. I den tjocka bruna pärmen har jag mina masker.
20120930-130701.jpg

Översikt… Mina papper förvaras i hängmappar. De i sin tur hänger på gängstav som jag gjort hål för i lådorna.
20120930-130717.jpg

I de gröna pärmarna har jag alla mina ”lösa” stämplar, några magnolia etc.
Tim Holtz stämplar på ark förvaras i en av lådorna i den grå hurtsen. Där finns också lite annat, förpackningar med band/snöre, julpyssel, utee osv.
20120930-130728.jpg

Ytan ovanför min arbetsplats. På tavellisten står mister mm. Ovanför på krokar hänger halvpärlor, minialfas, dekorationer, thickers och en plastficka med foton till kommande LO’s.
Ovanför sitter en hylla i metall inköpt på Ikea. Under den kan man hänga fler krokar om man vill, ovanpå står lådor med blommor, stains, spets och i tygpåsen 6×6 block….
20120930-130740.jpg
Den stora vita ”plattan” som ja monterat mina lister att hänga krokar i är två hyllplan som jag monterat ihop. Den stora svarta rundeln är magnetisk och passar perfekt för mina movers and shapers dies och som anslagstavla för skisser, tävlingar etc!

Så nu vet ni hur jag har det! Laptopen är ett måste för ljudbok under tiden jag pysslar! 🙂

3 svar to “Min pysselhörna!”

  1. Pernilla 30 september, 2012 den 09:06 #

    Oj, vilket härligt stort utrymme du har. Riktigt fin sekretär!

  2. mimbirgitta 30 september, 2012 den 05:21 #

    Vilken härlig pysselhörna!

  3. Ziro 30 september, 2012 den 02:59 #

    Vad fint och välordnat du har det!

Kommentera

