Julkortskavalkad för Pyssloteket!

17 Dec

Hej!

Idag bjuder jag på julkortskavalkad! Ni är väl klara med era julkort, kanske ligger de redan på lådan?

Först ett par kort där jag först gjort en tag som jag dekorerat, och sedan fäst på en kortbas! Jag började med att färga in hela tagen med distressdyna. Körde den sedan genom min bigshot och embossade kanterna. Man får köra ett par gånger.

Sen dekorerade jag efter smak. En kakservett, lite spets, cheesecloth, lite rivet papper, utstansade snöstjärnor och blommor. Tomten är en privat digital stämpel. De stämplade orden kommer från Dyan Reaverlys fräcka julstämplar! Kanske inte kan skickas till alla dock! 😉
De glittriga snöflingorna stansade jag ut ur POW glitterpapper med en stans från Martha Stewart.

bild 1 (10)

Här stämplade jag lite på bakgrunden också. I butiken finns vansinnigt mycket snygga bakgrundsstämplar! Älskar dem alla!

bild 3 (8)

Här ser ni en uppsjö av julkort som jag producerat i år! Allihop har hamnat i en säljlåda på jobbet! Fler fanns såklart kvar hemma!

bild 1 (11)

Här har jag använt en massa olika tekniker. Korten med stjärnor är utskurna med cameon, de med ljusen och/eller gren är en die från Marianne Design. Å så ytterligare en fräck tomte såklart. 😉

Kommentera

