Arkiv | 03:03

Grattis! (för pyssloteket!)

2 Jan

Är det inte liiite skönt att lägga julkorten bakom sig? Föra jul svor jag att ”nästa år ska jag göra ett i veckan för att slippa den här stressen!”. Just NU känner jag att jag aldrig vill se ett julkort. Någonsin. Igen.
Men det finns en massa fina vintriga papper kvar i butiken, perfekt för att göra LO´s över julens foton tex!

Idag bjuder jag dock på något helt annat!
bild 2 (8)_iphone

Först ett kort till min pappas 60-årsdag! Bakgrunden är uppbyggd med masker och stämplar. Färgerna som använts är distress ink pads och distress paint metallic. Lite paperpen pluttar också. Såklart! Partyhatten och ballongen kommer från timpans stämpelset birthday blueprint. Jag har använt mig av paperpiecing. Stämplar upprepade gånger på olika papper, klippt ut och sen limmat ihop som jag vill ha det!

bild 1 (8)_iphone

Det här kortet bygger på samma princip, men fick lite mer blommor istället!

Ha det bäst!