Kort för pyssloteket! :)

26 Apr

Idag bjuder jag på ett kort som känns lite back to basics för mig! Distressdynor, masker och stämplar!

bild 1_iphone

 

Jag började med att färga in hela bakgrunden med en distress ink blending tool. Jag valde färgen Bundle Sage. Sedan stämplade jag med stämplar från Tim Holtz. Dessa kommer från arket ”papillon” CMS106 och är nog min favorit av alla stämplar någonsin. Så otroligt användbara och jag återkommer till dem hela tiden fast de börjar få några år på nacken! Först stämplar jag hela bakgrunden med textstämpeln och sedan fjärilarna ovanpå. Alla med Distress Walnut Stain.

Använde sedan masken TCW454 från The crafters workshop och färgade återigen med en ink blending tool och denna gång vintage photo. Samma stencil har fjärilar så jag använde den igen ihop med modeling paste.

När modelingpasten torkat färgade jag in den lite med distress black soot. Det hamnade lite utanför också men det brydde jag mig inte om. Färgade in alla kanterna med black soot också.

 

bild 2_iphone

 

Som avslutning gned jag en gnutta inka golv, silver över upphöjningarna på fjärilen bla. En kul effekt som syns i vissa vinklar.

Lite blommor från Primas Cartographer och ordet tack med bokstäver från Dear Lizzy/American Crafts.

Hoppas ni gillar det!

Kommentera

