Arkiv | 07:00

Beställningskort igen!

26 Maj

…på tema.. teknik, datorer, pirate bay, akvarium, svensk sommar…. STOP!  Såhär blev det! 😉

Kugghjulen får stå för tekniken, ”pirattjejen” och den lite diskreta texten i högerkanten för PirateBay… 😉

Gjorde lite hål med mina nya favvoleksak Crop-a-dile och satte öljetter. Ett gammalt (oanvänt I might say…) skosnöre träddes genom hålen. Texten Lars 60 fick ett lager crackle accents över sig.

Kugghjulen är utstansade med Timpans gadget gears, aluminiumfolie som misshandlats i vanlig ordning…

Ser ni den söta fisken i sjögräset? (jaja! använd er fantasi!) Klippte ur den på frihand ur tunn kartong. embossade den med ett tjockt lager UTEE blandat med perfect pearls blue smoke. Medan den var varm penslade jag över lite mer perfect pearls i tre olika färger. Jag råder er till att vänta till UTEEN har svalnat… det blir nog klart mindre UTEE i penseln då…. :O

Sen hände något… fick totalt hjärnsläpp och bombade den stackars fisken med vatten.. (tänkte fixera perfect pearlsen…som om de inte är tillräckligt fixerade inuti smält UTEE…)  Men då hände något läckert… När jag värmde UTEEN igen med vatten ovanpå så började den crackelera..

Slutresultatet blev en väldigt oregelbunden yta.. Jag gillar den!

Nu hoppas vi beställaren är nöjd trots att jag inte fick med alla önskemål! =)

/Malin